Tvorcovia značky mali jasnú predstavu o tom, čo chcú vytvoriť. Aktovky, ktoré budú zdravé, ekologické a jedinečné. Tak vznikla značka Nosha.
Prvým problémom, ktorý chceli zakladatelia značky vyriešiť, bola vysoká váha školských tašiek. Tie klasické vážia v priemere od jedného, do dvoch kilogramov. Ak si k tejto váhe pripočítate všetky školské pomôcky, pohybujeme sa niekde okolo troch až štyroch kilogramov.
Odporúčanie Ministerstva školstva pritom hovorí, že by deti na svojom chrbte, nemali nosiť väčšiu záťaž ako desať percent z ich váhy.Taký prváčik váži okolo devätnástich až dvadsiatich kíl. Takže štvorkilová aktovka, je jednoducho priťažká.
Nosha nie je iba marketingový ťah. Na výrobe sa podieľala aj certifikovaná fyzioterapeutka. Aktovky sa prispôsobujú krivke detského tela a ich ťažisko je umiestnené na bedrách, čo najbližšie k chrbtu. To je tá najlepšia možnosť pre správne držanie tela a najmä chrbtice. V neposlednom rade je tu ich váha. Tá sa pohybuje iba okolo 0,75 kilogramu.
Nízku váhu dosiahli tvorcovia veľmi jednoducho. Na výrobu tašiek použili ľahké, prírodné materiály. Ide najmä o drevo, bavlnu, či vlnu. To je zároveň druhé plus ich produktov. Sú vyrobené iba z rozložiteľných a obnoviteľných materiálov. Všetky tašky sú sto percentne kompostovateľné a vyrobené na Slovensku. Takže vaše dieťa bude nosiť zdraviu prospešný, prírodný a slovenský produkt.
Ešte zopár plusov
Z dielne tejto značky pochádzajú tiež ľadvinky, peračníky, vrecúška a menšie vychádzkové tašky pre deti. Tie sú taktiež vyrobené iba z prírodných materiálov. Na výber máte jednoduché farby, alebo veselé prírodné motívy.
Ďalšou pozitívnou vecou, je že tieto výrobky šijú ľudia z regiónov, kde je najvyššia nezamestnanosť. Značka je zároveň zapojená do iniciatívy „transparent pricing“. Ide o zverejňovanie konkrétnych nákladov a ceny práce za daný produkt. Tieto informácie nájdete priamo na webe.